Un aparat pentru sfaturi vestimentare de la Amazon

Postat de Andrei Boiu la Mar, 30/04/2019 - 13:05
model

Compania Amazon isi extinde gama de produse oferite clientilor printr-un nou concept, adresat, probabil, persoanelor de sex feminin. Daca produsul Alexa este un asistent vocal ce ofera informatii despre ce comanda utilizatorii, lucru ce se poate interpreta in mai multe moduri, Echo Look este un aparat si mai interesant.

Pana de curand, putine solutii software sau hardware puteau sa ofere transpunerea cuiva intr-o noua ipostaza vestimentara. Cateva saloane de coafura puteau sa simuleze o schimbare de stil si unele produse software destul de rudimentare ofereau transpunerea fetei pe un model pregenerat cu anumite produse. Amazon face un salt important prin integrarea oferita si prin posibilitatile software ale companiei.

Amazon este, in primul rand, un magazin on-line ce se afla in competitie cu Ebay pentru suprematia mondiala. Volumul de produse este urias dar, ce conteaza mai mult, este ca sunt incluse game lansate de catre producatori mondiali, credibili si intr-un format relativ uniform. Al doilea atu este ca Amazon poseda un sistem informatic puternic ce poate fi disponibilizat pentru alte scopuri. In prezent, el este folosit ori pentru a analiza comportamentul utilizatorilor ori pentru a oferi servicii, cum este cazul platformei on-line si a serviciilor de asistenta vocala. In plus, Amazon poate si este interesata sa isi extinda gama de produse ce ofera servicii complementare, integrate celei de magazin on-line. Dezvoltarea unui produs ca Echo Look nu mai este o imensa surpriza. Desigur, chiar daca acest aparat nu ofera, inca, scanarea ce poate genera un model 3D cu acuratete, aceasta este, mai degraba, o problema de timp nu de potential in sine al aparatului ci a infrastructurii software Amazon. Evolutia urmatorilor ani va demonstra la ce nivel tehnologic se poate ajunge.

Echo Look are potentialul de a produce o transformare cu mult mai mare decat este evident in acest moment. In primul rand, nu este un simplu aparat care trimite fotografii si filme catre Amazon, este un aparat care poate trimite aceste informatii dar si afisa sau propune orice alte informatii pe care le preia de acolo, nefiind dependent de ce PC detine utilizatorul. In primul rand, este evident ca cele mai bune informatii despre propunerile de vestimentatie apar daca utilizatorul este imbracat minimal. Fotografiile de acest fel nu numai ca sunt personale ci ofera o valoare ridicata pentru Amazon. Amazon poate realiza un profil al utilizatorilor, poate imbunatati algoritmii pe care ii foloseste pentru a suprapune fotografiile unor produse. Astfel, Amazon poate oferi servicii de calitate mai buna decat oricare alt comerciant sau dezvoltator software care nu are la dispozitie acelasi buget. In fundal, insa, apare aspectul mai putin fericit: ce se intampla cu aceste imagini si date. Respectand traditia marilor companii, este evident ca pot fi folosite intern, in orice scop iar confidentialitaea vietii private este doar un concept neviabil. Probabil, insa, ca aceasta atitudine Amazon va conduce si la aparitia altor platforme care vor oferi aceleasi servicii, de ce nu, chiar retelele de socializare. Daca ele vor afisa si pozele utilizatorilor cu acele produse reale sau imaginare, devine evident ca se deschid noi posibilitati, atat cu consecinte pozitive cat si negative. Oricum, producatorii si cei care ofera servicii clasice in magazine, vor trebui sa se adapteze sau sa tina cont de potentialul de influenta al acestor noi integrari.